Utmaning!

Gjorde en sånhär på min andra blogg http://pinnelinn.blogg.se, men denna är då omgjord till hund-versionen!




1) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN?

Inte särskilt mycket! Då var jag 9½ år gammal, och våran gamla Schäfer Yankee var då ca 10 år. Jag gjorde ju typ ingenting med honom.. Förutom kelade då ;)

 

2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?

Ingenting! Då hade jag ingen hund, och heller inga planer på att skaffa någon ny. För drygt ett år sen så var jag överlycklig över att vi hade bestämt oss för att skaffa hund :).

 

3) FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR

Sixten gillar det mesta.. Ost, skinka, djurbutiks-godis, köttbullar, blodpudding m.m!

 

4) FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:
West Highland White Terrier, Schäfer, Finsk Lapphund, Dansk/svensk gårdshund, Keeshond

 

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM I HUNDVÄG VAR MÅNGMILJONÄR:
Bygga en privat träningshall med alla möjliga tillbehör, "köpa" Sveriges duktigaste hundinstruktör bara till mig, lägga undan pengar (om jag vill öppna hundcenter, köpa fler hundar och så ^^) och köpa en massa saker till min/mina hundar :)

 

6) FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?
- Jag har lätt att glömma att ge Sixten middag om ingen annan är hemma och gör det

- Jag är dålig på att komma på nya saker att träna, särskilt nu i vintermörkret & kylan

- Slarvar med tandborstningen..

- Lyssnar väldigt lätt på andra, och blir lättpåverkad när någon verkar veta mycket om hundar.
- Har svårt att säga nej när någon vill hälsa/vill att hundarna ska hälsa

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:
Klickerträna, gå promenader, träna i allmänhet, kela, leka dragkamp

 

8) FEM HUNDSAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?
Hundgodis, sele, koppel, leksaker, färskfoder

 

9) HUNDENS FEM FAVORITLEKSAKER:
En mjuk-boll från Hemköp, tennisbollboll-i-snöre, en liten mjukis-hund som snart är sönder (tyvärr..) och allt man kan leka dragkamp med!





Kommentarer
Postat av: Johan

Haha vilken rolig lista och vilken jättefin hund!

Jag har alltid velat äga en westie någon gång i mitt liv.

Just nu har jag en golden retriever på 9 mån. besök oss gärna och lämna ett avtryck!



//johan & Theo

2012-01-18 @ 20:16:39
URL: http://husseochjag.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Söt bild :) Rolig lista!

2012-01-19 @ 16:13:15
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0