Agility!

Nu har vi kört Agility för 2:a gången i år, det gick jättebra :D. Vi har ju 2 hopphinder (en ring och ett vanligt), slalom och en tunnel. Jag satte upp alla dessa + ett eget hinder gjort av en sorts måttstock i metall (man mäter snödjup med den?) och en hink. Sixten hade aldrig sett runda ringen förut, ändå hoppade han direkt i den utan tvekan!
Ni får komma ihåg bara, när jag säger att det har gått jättebra så är det jättebra för oss, inte nödvändigtvis för allmänheten. En annan skulle säkert säga att vi suger xO. Men jag tycker iallafall att vi är jätteduktiga! Jag har börjat köra slalomet med 4 pinnar istället för 2 som jag hade tänkt. Istället för att köra 2x2 metoden (man lär hunden att gå genom 2 stolpar, sen lägger man på 2 till hela tiden) så leder jag honom helt enkelt igenom det. Han har redan börjat fatta ganska bra vad han ska göra!

Det blir nog ingen storsatsning på agility för Sixtens del (inget som jag kommer sätta upp specifika mål för osv) utan det kommer vara något vi sysselsätter oss med här hemma på tomten! Med lapphunden vet man dock inte, om det går bra kanske vi går kurs och t.o.m tävlar när han blir stor :).

Nu är Sixten verkligen trött! Här kommer ett par bilder som jag tog när han solade efter vårat superhårda agility-pass ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0