Agilitypremiär

Hej hej :). Idag är måndag, och vi har faktiskt kört årets första agility! Ganska misslyckat egentligen, hehe :P. Bara att sätta upp hindrena tog väl minst en halvtimme -.-. Det var ju minusgrader inatt/morse så marken var stenhård. Gissa om jag hade ont i händerna efter en stund! Jag satte bara i hinder-pinnarna till hälften, så allt blev väldigt vingligt och så. Slalolmpinnarna satte jag inte i alls, och det sista hopphindret (oanvänt) var jättekonstigt! Det är alltså en rund ring som hunden ska hoppa igenom, och det gick bara inte att sätta ihop! Suck.
Jaja, jag fick iallafall en tunnel och två hopphinder! Det märktes att det var 5-6 månader sen, men efter en stund gick det ganska bra :). När det blir lite mjukare i marken ska jag fixa allt lite ordentligare, hehe, och jag ska även kolla upp lite nya agilityhinder..

Jaja, annars har dagen varit bra! Eftermiddagens långpromenad var otroligt lyckad, Sixten gick jättebra och skvallrade på allt hela promenaden, två hundar som var i en lekpark 20 meter bort bland annat. Han var väldigt lyhörd och "på hugget", ovanlig sinnesstämning för honom alltså ;).
Hemma på tomten (där han ibland kan tycka att inkallning inte är superviktigt) var han också jätteduktig! Han gick ju runt och nosade medans jag fixade hindrena, men så fort jag sa ett knyst kom han spurtande med all världens fart! Jättekul :).
Jag önskar dock att jag hade en brukshundsklubb i närheten, skulle vara kul att kunna träna lite agility "på riktigt".

Imorgon har jag inget speciellt planerat (vilodag), heller inte på onsdag. Men på torsdag tänkte jag påbörja klossträning :D. För aktiveringens och skojs skulle liksom, men lite kul också om vi faktiskt lyckas få en hyfsat position! Filmar iallafall, så på torsdag/fredag blir det videoklipp här på bloggen :). Kom gärna med tips på vad ni vill se film på!

Puss o gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0