Hundsport nummer 3

...trillade ner i brevlådan häromdagen! På sista sidan finns något som jag tror var en insändare, där författaren skriver om att ha hunden lös. Hunden i fråga hade varit omöjlig att ha lös (den stack iväg helt enkelt) men så fort ägaren började lita på hunden så var det inga problem längre. Jag förstod det som att ägaren helt enkelt släppte hunden och litade på att det inte skulle sticka, då gjorde den aldrig det mer. Låter lite överflödigt om du frågar mig :S. Isånafall borde ju jag kunna släppa Sixten vid både bilvägar, bredvid hundar och intill en rådjursfamilj; så länge jag litar på honom så sticker han ju inte!

Nu överdriver jag ju en smula, jag hoppas iallafall att det inte var riktigt så skribenten menade. Men jag håller i vilket fall inte med denne, i de flesta fall krävs det mycket kontaktträning och så vidare för att kunna ha hunden lös hur som helst. Inget som går över på en dag för att man bestämmer sig för att lita på hunden hux flux!
Som ni fattar blev jag lite provocerad av denna insändare, just för att jag inte kan släppa min hund vart som helst - och denna människa fick det att låta så himla enkelt. Vilket det då inte är! Iallafall inte för oss, men vad vet jag, för alla andra kanske det är precis så som denna hundägare beskriver det.

Hade gött :)



Kommentarer
Postat av: Nathalie

SV: Jag håller med dig!



Ja jag är jätteglad att det gick så pass bra ändå, Nemo skulle ju kunant mosa Pelle under sina tassar liksom! Det skulle inte förvåna mig om han vägde lika mykcet som jag, riktigt stor hund alltså! :O

2012-03-09 @ 20:14:53
URL: http://teampaw.se
Postat av: Sofia

Ja... det lät ju himla skumt :s

2012-03-09 @ 21:43:24
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Stina

Hahaha eh nej, klart det inte går att ha hunden lös bara för att man litar på den, är ju inte så att den blir mindre benägen att springa iväg då :P Skulle jag släppa Koff lös i stan och tänka att jag minsann litar på att han skulle stanna, så skulle han inom typ två sekunder vara framme hos någon människa för att hälsa

2012-03-10 @ 10:34:50
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0