Kvällsrunda

Var nyss ute på en kortare kvällsrunda, 30 minuter. Alltså har det hittills blivit typ 1½ timmes promenad idag! Inte så mycket som vanligt, men inte obefintlig motion heller :).
Iallafall, han fick va lös en kort stund (10 min typ) i lill-skogen, det gick bra som vanligt. Så himla tråkigt att vi inte har några bra ställen för hunden att vara lös på :(. Visst har vi stor-fälten, men för att komma dit måste man korsa en stor väg och därför kan man inte gå när som helst (på vardagseftermiddagar t.ex. är det omöjligt att komma över vägen). Dessutom måste man gå en långpromenad om man ska gå över stora fälten, annars hinner man ingenting.
Små-fälten finns ju även men eftersom de ligger en bit bort så måste man gå långpromenad även för att kunna gå här. Dessutom är de fälten ganska små, bara typ 500 meter om man går rätt över. OCH så går det ganska ofta andra hundar/människor här så man får välja dag och tid noga om man inte vill stöta på för många.
Om Sixten inte stack på vilt så kanske han hade kunnat vara lös i skogen, men den är ju så liten. Man går igenom den på max en halvtimme, och även här är det närmast omöjligt att inte stöta på hundar och människor.

Och visst, jag skulle ju kunna gå till stora och små fälten vareviga dag så att han fick vara lös där varje dag, men det skulle ju inte bli särskilt kul :/. Vill ju ha lite omväxling.. Usch vad jag klagar, förlåt mig, men det hade varit så skönt att kunna ha någon plats nära där hunden kunde gå lös varje dag! Nu blir det typ lill-skogen 1 gång i veckan, stora eller små fälten en gång i veckan, långlinan i skogen en gång i veckan och så tomten då 3-4 gånger i veckan. Det funkar väl, men tråkigt ändå.. När jag flyttar till landet om X antal år så blir det måånga lösa promenader för vovvarna ^^.

Kram!


Jag vill ju vara lös!

Kommentarer
Postat av: E King

Jag brukar Nästan alltid ha min hund lös med undantag när vi går på trottoarer eller genom stora folkmassor samt på tunnelbana & buss. Visst hjälper det inte en hundrädd att man säger att hunden är snäll men hon går med nosen i knävecken på mig helatiden och jag har aldrig upplevt att någon sagt till mig att koppla, inte ens hundrädda. :P plus att det är betydligt lättare att motionera henne lös haha, kasta pinnar & träna och sånt :)

2012-03-08 @ 20:22:09
URL: http://Eking.myshowroom.se
Postat av: E King

Åh, jag fattade det av inlägget som att du inte ville ha honom läs pga lagen.. Sorry :) klart det kräver massa träning på en hel del olika moment ju för att man ska kunna va säker (det kan man väl aldrig va, men nästintill).. Som att "gå fot" och inkallning och inte gå fram till människor/hundar och inte minst att inte sticka efter vilt... Men ger man sig fan så går det ju :) hur gammal är han förresten? Hittade nyss bloggen och har inte hunnit kollat igenom så mycket :)

2012-03-08 @ 22:55:43
URL: http://Eking.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0