Mitt i centrum!

Hej hej :). I skrivande stund är klockan 17.06, kom hem vid 17 typ. Var hemifrån ca en timme, jag (och Sixten) följde nämligen med mamma till centrum! Hon skulle handla och jag tänkte att det kan ju va kul med lite nya promenad-vyer. Så jag och Sixten gick iväg till parken som finns i centrum, där brukar det finnas mycket hundar. Först var han lite stissig och så, och skvallrade inte särskilt bra på de få (!!) hundar vi mötte. Men efter en stund lugnade han ner sig och skvallrade perfekt på en mops som vi mötte med 3 meters mellanrum :D.

Efter typ en kvart blev parken tråkig så vi gick iväg till centrums rastgård. Det brukar vara åtminstone en hund där vid denna tid, men icke! Ingen hund. Vi hann dock inte vara där så länge, för efter typ 10 minuter kom ett gäng killar med en morrande amstaff/pitbull (hann inte kolla så noga) och ville komma in. Jag kände att jag inte riktigt vågade släppa ihop Sixten med den hunden, så vi gick iväg. Tänkte att jag skulle möta upp mamma (typ 30 minuter hade gått) och på väget till mataffären skvallrade vi på ett gäng skator och några människor, och så tränade vi lite "nära" och stanna. Men mamma var inte där jag trodde att hon skulle va! Så jag gick runt lite och stannade på en plats i centrum och tränade freestyle/lydnad. Det gick super! Det gick förbi människor hela tiden, han var "halv-lös" och han var superfokuserad! Vi tränade på fotgående (som han annars brukar va rätt seg på) och han var helt på hugget och gick vidare i hyfsad position trots att jag vände! Det har han bara gjort någon gång förut, när jag har hållt en köttbulle framför näsan på honom typ :P.
I Freestyle-väg tränade vi på det nya (vänd och runt) och så lite slalom, åttan och hopp över/genom ben. Allt gick jättebra, trots att vi inte hade klicker (han blir oftast mer taggad av klickern). Blir så stolt över min bäbi :'). När vi hade hållt på typ 10 minuter stannar Sixten plötsligt upp och kollar på nåt, jag hann inte se vad. För kvickt som attan kom han in till mig och kollade upp på mig. Han skvallrade på två hundar som gick typ 2 meter bort! En av dom var dessutom väldigt intresserad och drog mot Sixten hela tiden. Sixten själv hade kopplet släpande i marken och gav de inte ens en blick efter att han skvallrat första gången! Som sagt: Jag är så stolt!!

Sen gick vi tillbaka till mataffären och nu hade mamma visst stått där och väntat en stund. Woops! Men vi fick iallafall lov att följa med i bilen hem, och nu ligger han och sover den lilla snuffen :). Nu står det soffmys på schemat resten av kvällen, med undantag för kvällspromenaden. Kram på er :)


Såhär sitter han för det mesta. Alltid på språng! *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0