Punkt punkt punkt

Det blev ingen agility :/. Mamma är inte hemma och hon har nyckeln till garaget, så jag kunde inte komma in och hämta hindrena..
Men det blev lite annat! Vi gick ut på en tim-lång promenad varav han var lös i lill-skogen typ 20-25 minuter. Han var även halvlös på skolgården efter det, det gick jättebra alltihop. I skogen körde vi lite kurragömma och så lekte vi lite allmänt bara. Jag lade även ett ca 120 meter långt personspår med två vinkar till honom som fick ligga.

Sedan på skolgården tränade vi lite fritt följ, stanna kvar, stanna, inkallning och hoppa upp på stenar och lite så. Han fick även gå "balansgång" på en bänkrad som sträckte ut sig säkert 100 meter. Det gick jättebra, på den fick han även plötsliga sitt, ligg och stanna .
Sedan strosade vi vidare och när spåret hade legat typ 30 minuter började vi gå tillbaka till skogen. I skogsbrynet mötte vi en powderpuff som gjorde utfall och skällde åt Sixten, då backade Sixten och började morra lite med svansen halvt mellan benen :(. Kanske har det blivit som med Stina lapphund Koff, att Sixten trots allt har blivit lite påverkad av alla utfall och påhopp som har drabbat honom. När vi har mött snälla hundar på senaste så säger han ju inget, detta var första "arga" hunden vi mött på länge. Hoppas det går över, eller iallafall att det försvinner i takt med skvallerträningen..

Jaja, Sixten glömde hunden snabbt och skvallrade jättefint, när vi hade gått iväg kanske 10 meter från hunden blev han plötsligt jättesprallig! Så han fick va lös och så lekte vi lite! Jag kastade en pinne, men då stannade han plötsligt upp och stirrade på mig som om jag var dum i huvudet, och så gick han o kissade på ett blåbärsris istället :P. Så då gick vi spåret som nu hade fått ligga i 40 minuter, det gick super! Han vek dock av någon sekund från spåret eftersom jag hade råkat korsa en stig, men han hittade snabbt tillbaka igen.
Och när vi kom hem blev det först lite freestyle på uppfarten, som vi sedan fortsatte med i typ 15 minuter inne. Vi gick mest igenom några moment som jag ska ha med i programmet; hopp genom ben, tass på foten, backa, slalom, åttan, upp med händerna, snurra m.m. Allt gick jättebra! Mest fokus låg på hopp genom ben och tass på foten, båda går super :). Hopp genom armar funkar dock inte.. Lägger ut en film här nere från träningspasset.

Nu får ni ha det så bra i vårvädret, Sixten hälsar puss :).


Kommentarer
Postat av: Sofia

"Jag kastade en pinne, men då stannade han plötsligt upp och stirrade på mig som om jag var dum i huvudet"



Typiskt terriers att få en att känna sig som en idiot -.-

2012-03-03 @ 17:11:03
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Stina

Stackars Sixten! :( Är så trist när ens egen hund måste bli rädd och osäker pga andra hundar, när den egentligen är glad och tycker om andra hundar...

2012-03-03 @ 17:34:10
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0