Slappish dag

Idag har vi tagit det lugnt.. Gått promenader har vi gjort som vanligt, typ 2 tim sammanlagt, men jag har inte orkat träna ngt speciellt. Ett godissök på lunchen och lite freestyle nu på kvällen, men bara lite repetition av det han redan kan. Vi är hos pappa nu så han har även rejsat runt lite efter Nixon. Det får räcka, jag är ganska slut efter fjällen-veckan. Imorgon tar vi dock nya tag! Har sovmorgon så vi tar en längre prommis på morgonen, 40 minuter hade jag tänkt, minst. Då blir det väl en del tränign på allt på möjligt kan jag tro! På eftermiddagen sedan ska vi gå till fasankullarna (liknar våran egna "lillskog" där han brukar gå lös) och lägga ett längre personspår (tänkte 150-200 meter) som vi låter ligga när vi går en prommis på kanske 40 minuter. Sen går vi spåret och så tar vi en lite omväg hem på kanske 20-30 minuter. Sammanlagt blir väl utflykten kanske 1 timme och 20 minuter, nånstans där!

Sen tränar vi nog ett längre freestylepass här hemma och så måste jag plugga lite! Och sedan blir det den vanliga 30 minuters kvällsprommisen med lite hopp på stenar, balansgång osv osv.
Jag är så himla störd, eller så kanske jag bara är för mycket hundmänniska, men i början av nästan varje vecka skriver jag upp på min telefon vad vi ska träna/göra i veckan. Typ: "måndag: freestyle och personspår. tisdag: lydnad, gå till stora ängen" o.s.v! Någon mer som gör så, eller är det bara jag som är organiserings-freak x)?

Nu blir det soffmys! Puss :)



Kommentarer
Postat av: Emelie och Kelly

Du är inte ensam om det. Haha jag tror ingen vill se anteckningarna i min mobil... ;)

2012-03-19 @ 21:48:49
URL: http://lovekelly.se
Postat av: Rebecca

Ena hälften av mig är ett riktigt "organiserings-freak", jag gör upp planer, veckomål osv.

Andra hälften är helt tvärtom, så jag har aldrig lyckats följa mina planer etc. mer än högst typ... en dag? ;p

Hahah, men jag försöker i alla fall! ;-)

2012-03-20 @ 14:02:41
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se
Postat av: Hannah

Sv: Vad roligt! Själv så älskar jag den rasen. Har läst innan att du skulle vilja ha en hund som kräver lite mera och nu får du säkert en med lite tur, då sixten är lite mera åt ''lat'' sidan som du skrev förut. :)



Haha uppssi! Kunde inte låta bli att fråga vilken ras det skulle bli, glöm ej att bildbomba & visa mera bilder sen. :D

2012-03-20 @ 19:12:28
URL: http://denlagotton.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad duktig du är som tränar så mycket med Sixten! :) Kul o se när folk verkligen går in för träningen! :) Smitta av dig lite till mig tack! ^^

2012-03-20 @ 19:23:56
URL: http://bedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0