Torsdag 22 Mars

Hej leverpastej allihopa! Inatt kommer jag sova gott, jag är helt slut. Men så är jag ju bara en vek människa ;). Efter skolan drog jag, Sixten och cykeln som alltid står på högsta växeln ut på en "liten" tur! Och nej, cykeln står inte på högsta växeln för att jag är överdrivet hurtig. Det är därför att den är sönder såklart ;).
Iallafall, jag använde appen Runkeeper och vi var ute 3,8 km á 45 minuter :). Första kilometern gick ganska segt, han skulle rasta av sig och nosa och så. Men det gick allt bättre och sista 1-2 kilometrena cyklade vi rakt av! Vi mötte några hundar, och första gången (2 gamla taxar) var både jag och Sixten helt oberedda så skvallret gick inte särskilt bra, hehe :P. Men andra gången såg jag hunden (en ridgeback) långt innan både Sixten och hunden märkte något. Så då kunde jag gå av cykeln och ta göra mig redo för skvaller! Det gick faktiskt bra, vi kunde t.o.m cykla förbi hunden sen (med typ 5 meters mellanrum) och Sixten skvallrade så fint så :).

När vi kom hem släppte jag honom lös på tomten och sprallade upp honom. Vi sprang runt och jagades och brottades, och så gömde jag mig då och då (han såg iochförsig när jag sprang iväg varje gång haha) och så busade vi när han "hittade" mig. Vi höll på kanske 10 minuter, shit vad slut jag blev!
Sedan gick vi en liten tur på kanske 15 minuter och det var det :). Har tänkt lite på att stretcha Sixten efter såna här motions-pass, men jag vet inte hur? Jag kan stretcha hästar, haha, men jag vill inte råka göra illa min bebis! Någon som vet hur man stretchar hundar?

Hejsvej!







Kommentarer
Postat av: Emelie och Kelly

Jag vet hur man stretchar men jag skulle tipsa dig att se bilder eller en film på det typ för det är ganska krångligt för man måste hålla händerna rätt ;) sök på youtube!

2012-03-22 @ 20:06:25
URL: http://lovekelly.se
Postat av: Stina

http://www.redog.se/webshop/index.php?route=product/product&path=73&product_id=98

2012-03-23 @ 00:34:50
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0