Underlig sovplats 2!

Såhär låg Sixten och sov i eftermiddags:
Haha, jag tar väl det som en komplimang, att han gärna sover med nosen nergrävd i mina sunkiga dojjor ;).

Idag har det regnat, ingen favorit hos hunden i huset alltså. Men vi har tränat lite freestyle (var sjutton är min klicker?!) och han har fått ett godissök :). Och promenader såklart. Hittills har vi gått 6 km idag. 1,5 km imorse, 1 km vid lunch och 3-4 km på eftermiddagen. Mamma tar ut honom ikväll, det blir väl 1-2 km till :).

Ser jätte mycket fram emot tisdag. Vi ska på våran följsamhet/kontakt-kurs då :D. Är lite nervös, det är nog mest eftersom jag mådde så dåligt på valpkursen. Sixten och jag var sämst på inkallningen, och vi fick inte direkt tröstande ord för detta (helt tvärtom..). Så nu håller jag bara tummarna för att denna instruktör är lite bättre! Citat från kursens beskrivning:
"Vi arbetar in en god kontakt i både koppel och lina/lös hund och bygger upp ett belöningssystem som motiverar hunden att arbeta tillsammans med sin förare. Kursen är mycket individuellt anpassad!"


Vad jag kan döma verkar kursen passa oss väldigt bra, vi behöver någon som kan ge oss råd just för Sixten. Han är ju lite speciell ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0