Klossträning no good

Hejhej :). Kan väl dra vad vi har gjort idag med en gång! Efter skolan gick vi ut på 1 timmes promenad (vi hade tempo, så rundan vi gick blev inte 1,5 timme som den blev i höstas!) och det gick bra :). Skvallerträning blev det på 2 hundmöten, men den andra gången var det en löptik så då gick det inte så bra :S. Men första mötet gick jättebra! Och det var tillochmed med en hund som han har fått hälsa på förut och därför inte brukar skvallra på bra på. Så det vägde upp lite för det misslyckade skvallret på löptiken :).

Vi hoppade väldigt mycket på stenar, och när vi genade genom skogen busade vi en stund :). Kurragömma och lite så! Vi hann även träna på vänd (mellan mina ben alltså) och så lite basics.
När vi kom hem sen drog jag fram kamera, frolic och klicker och så tränade vi på runt! Alltså att han ska gå runt mig. Det gick super, och det var bara första gången! Nästa gång ska jag lägga på kommandot :).
Eftersom runt-träningen blev rätt kort så repeterade vi även vänd och de andra freestyletricken, men jag orkade inte filma det :P.

Tänkte ju köra klossträning, men jag hittar ingen bra föremål att köra med :(. Skokartonger har vi inga, tyvärr.. Någon som har tips på vad man kan använda till en liten hund med rätt stora tassar? Försökte med en bok på ca 11x20 cm, men det gick inge bra (för liten alltså).

Och ja, nu har vi lekt lite och slappat hela kvällen :). Mamma tar ut honom typ 30 minuter lite senare, sen äre läggdags! Puss på nosen!



Kommentarer
Postat av: Nathalie

DU kan i princip använd avad som helst :) En låda, en matlåda eller bara en tidning fungerar också bra! :D

2012-03-08 @ 20:54:40
URL: http://teampaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0