Skogsträning

Halloj tomtar :). Idag efter skolan gick vi en jätteskön prommis i trollskogen på drygt en timme med långlina o allt! Vi gick till den där "ängen" jag snackade om i detta inlägg, men när jag närmade mig såg jag att där var en kvinna och tränade sina två Kelpies! Ville inte störa deras träning så jag gick en extra lov i skogen på ca 10 minuter innan jag återvände, och då var de försvunna :D. Så jag tog plats på ängen och där tränade vi balansgång på en stock, inkallning, stanna kvar och fotgående. Allt gick jättebra :). Det dock svårt att inte få "köttbullelydnad" på hunden, för så fort man belönar med godis så fattar han ju att jag har godis med mig, och då gör han allt jag säger för att få godiset x). Det spelar ingen som helst roll att jag inte har godiset synligt som man kan läsa om på diverse hemsidor - hunden är ju inte dum i huvudet! Men men, jag försöker ge honom belöning i form av lek och annat så gott det går :).

Sedan gick vi typ 20 minuter i skogen tills vi kom hem igen! Promenaden i sig gick jättebra, skönt med långlinan så han verkligen får nosa och springa av sig! Nu på kvällen har vi inte gjort så mycket. När Sebbe kollade på bolibompa och typ klättrade på mammas rygg kom Sixten travande och krävde mammas uppmärksamhet. Han lade sig på rygg och verkligen kelade! Det är inte ofta han gör så, han är inte särskilt kelig av sig :P. Vi undrar om det inte var lite svartsjuka...

Pussen och kramen :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0